Saturday 11 January 2020

THANK YOU ADIK BELANJA KAMI MAKAN WITH YOUR 1ST GAJI.

Assalamualaikum.

Entry kali ni aku nak share gambar makan kami hari ni. Kita orang brunch dekat LONTONG KING, Langat. Kedai ni memang kita orang selalu pergi, dia punya lontong king memang torbaik. Highly recommended kepada sesiapa yang suka makan lontong. Selain lontong ada makanan lain juga. 

Hari ni special sikit sebab my baby bro treat kami semua with his 1st Salary. Thank you adikku. Semoga murah rezeki ang adik.

Planning asal adik aku nak belanja makan steak dekat kg. Baru. Tapi ayah aku malas nak keluar malam. So ayah aku decide makan dekat lontong king je. Adik aku on je mana-mana. Kita orang pun  ikut saja, orang belanja kan, mana-mana pun boleh. 

Ni gambar-gambar tadi. Aku mulakan dengan gambaq tukang belanja hari ni.

Menu yang kami order:-
Ayah & Mak - beef steak - RM20 each
Aku, inah & adik - chicken grill chop - RM12 each.

Dekat sini chicken grill chop dia memang sedap, sebab dah biasa makan. Untuk beef steak pun sedap.


Sedap ampa uii...ni pun dok telan ayaq liuq lagi ni. Terasa rasa kat lidah ni. Memang tak rugi.

Actually gusi ayah aku tengah bengkak yang sebelah kanan tapi tengok la pipi belah kiri pun bengkak gak masa makan beef steak tu. Bukan sebab gusi tapi sebab daging dia 😂😂😂 sedap ngat tu yang penuh mulut.


1st time mak aku makan beef steak, biasa kalau datang sini mak aku biasanya akan order lontong king. Hari ni anak busyuk dia belanja boleh la order have2 sikit...hihi.

Thank you baby bro belanja makan hari ni. Bila-bila belanja lagi ye. Tapi hari ni special sebab this is his 1st salary treat.

Muka kakak-kakak yang happy sebab our baby bro dah besaq siap da boleh belanja kami makan dengan duit gaji pertama dia.

How time flies. I still remember when he wrote his name for the 1st time when he was 5 years old is Mumat Arif Aiman instead of Muhammad Aliff Aiman and now he grown up so fast and today he able to treat us with his 1st salary. Sis is cry 😭
.
#adikakudahbesaq
#his1stsalarytreat
#alsoayah2ndbesdaycelebration

THANK YOU SO MUCH BABY BRO.

ok la entry kali ni.

Annyeong.


No comments:

Post a Comment

PENANG DAY TRIP - 15.12.2022 ~ GEMAS ROAD BROTHER | BATU FERRINGHI | STREET ART | WONDERFOOD MUSEUM | JERUK PAK ALI | MURTABAK HAMEEDIYAH | NASI KANDAR DEEN'S MAJU

 Assalamualaikum I'm back....entry kali ni aku nak share day trip kami sekeluarga ke Pulau Mutiara 15.12.2022 (Khamis). Trip kali ni mem...